Najzaujímavejšie fakty o počítačových hrách


V súčasnej dobe sú počítačové hry veľmi populárne a príjmy z počítačového priemyslu sú veľmi pôsobivé. Pre niektorých je to hra záľuba, pre iných je to práca (profesionálni hráči zarábajúci peniaze na hrách, vývojári hier a tí, ktorí ich testujú), po tretie je to choroba známa všetkým ako hazardné hry.
Úprimne povedané, práve na nich je vybudovaný celý počítačový priemysel. Nebudeme však hovoriť o smutných veciach a o najzaujímavejších skutočnostiach zo sveta počítačových hier, ktoré sa odohrali v rôznych rokoch a mnohými prekvapili. Pravdepodobne ste o niektorých z nich nepočuli. Všetci dobre viete situáciu s počítačovými hrami v Japonsku, ale ak niekto z vás nevie, stojí za to pripomenúť si, že v tejto krajine existuje veľa ľudí, ktorí si jednoducho nedokážu predstaviť svoj život bez hier, pre nich je virtuálny svet drahší ako ten pravý. a takáto závislosť od počítačových hier je rozšírená. Napriek tomu však nie každý má v Japonsku počítač. Ide o to, že v tejto krajine sú veľmi malé byty a často nie je dosť miesta na umiestnenie aspoň jedného počítača do rodiny, nehovoriac o každom členovi rodiny. Preto Japonci preferujú konzoly.
Ak si stále myslíte, že tínedžeri hrajú počítačové hry, budete sklamaní, pretože podľa štatistík asi 90% ľudí, ktorí si kúpili hry pre počítače, sú ľudia starší ako 18 rokov. (asi 80% zo 100 ľudí nakupuje hry pre herné konzoly vo veku 20 a viac rokov). Najzaujímavejšie však je, že priemerný vek kolíše okolo 40 rokov, čo naznačuje popularitu počítačových hier medzi dospelými. Úplne prvá videohra v histórii sa volala SpaceWars, ktorú vytvoril v roku 1961 jeden študent z Massachusetts University of Technology menom Steve Russell. Tetris bol vynájdený v roku 1982 a medzi ľuďmi okamžite získal obrovskú popularitu. Celosvetovo sa predalo 40 miliónov kópií Tetrisu.
Mnoho ľudí pozná také počítačové hry ako Packman, ktoré k nám prišli z Japonska. Hra vývojára sa inšpirovala vzhľadom pizze, v ktorej nebol jeden kus. Týmto spôsobom vzniká veľa úžasných nápadov. Maximálny počet bodov, ktoré je možné v tejto hre dosiahnuť, je 3 333 360 a nie je možné získať viac bodov, pretože pri úrovni 256 sa vyskytne chyba. Tento záznam bol stanovený v roku 1999, ale jeho nastavenie trvalo viac ako šesť hodín. V Japonsku bola vyvinutá hračka s názvom Tamagotchi (preložené z japonského vajca, ktoré si vyžaduje starostlivosť), ktorej sa podarilo vydať hluk do celého sveta. Autorom tejto myšlienky je japonský Aki Maita, ktorý ju predal jednému z najväčších výrobcov hračiek v Japonsku, spoločnosti Bandai Corporation. Úspech z pokračovania Tamagotchi prekročil všetky očakávania. Len v Spojených štátoch a Ázii predaj presiahol 240 miliónov dolárov. Počítačová hra Halo2 v prvý deň svojho oficiálneho vystúpenia na pultoch obchodov priniesla vývojárom viac ako 125 miliónov dolárov. Pre porovnanie, pokladňa ktoréhokoľvek z filmov v histórii Hollywoodu túto postavu neprekonala.



https://community.playfab.com/storage/temp/2258-cool-math-games.pdf


Martha Simons

A 27-year-old freelance journalist based in London, specialising in the media industry.