Ocenjevanje skupnega obsega ruskega MedTech je izjemno težko zaradi velikega števila področij, od katerih so nekatera poleg tega del že uveljavljenih trgov - kot je trg medicinske opreme. Ocenjujejo, da bo trg digitalnih zdravil do leta 2023 predstavljal 2,8% celotnega trga zdravstvenega varstva v državi - to je približno 90 milijard rubljev. (napoved Maxim Chernin, predsednik upravnega odbora Doctor Next).
A medtem ko ima največje podjetje v oceni prihodke manj kot milijardo rubljev - to pomeni, da je trg še vedno na samem začetku poti. Hkrati je vodilni postal Eidos-Medicine, tatarstanski poslovnež Lenar Valeev, ki je največji prebivalec grozdja Skolkovo BioMed, torej ima državno podporo. Podpredsednik vlade Arkadij Dvorkovič in predsednik Tatarstana Rustam Minnikhanov sta se osebno udeležila predstavitve projekta podjetja.
Vendar pa je treba upoštevati, da se mnoga velika podjetja, ki delujejo v industriji MedTech, osredotočajo na podjetniške zgodbe v zadnjem desetletju zunaj obsega študije. Zlasti gre za ponudnike IT rešitev za klinike (na primer K-MIS, Medesk, Medialog (Post Modern Technology)), katerih aktivno izvajanje se je začelo v 2000-ih. Prav tako ni skupine podjetij Bionika, ki bi imela več vrst poslovanja, vključno z digitalnimi projekti, vendar ima svojo zgodovino od devetdesetih let. V naši oceni prevladujejo podjetja, ki delujejo na področju telemedicine in rešitev za paciente.
"
»Veliko število telemedicinskih rešitev v razvrstitvi je posledica predvsem hitrejšega razvojnega cikla in manj regulacije kot drugi segmenti trga MedTech.
Poleg tega se trg telemedicinskih rešitev v Rusiji še vedno oblikuje, tako da je zdaj za takšne projekte razmeroma enostavno zasesti kakšen pomemben del njega, za razliko od zagonov na področju medicinske opreme, ki so prisiljeni konkurirati na že zrelem trgu, tudi s tujimi kolegi. Čez nekaj let, ko bo trg zasičen s telemedicinskimi rešitvami, se bo slika lahko spremenila. "
- Elizaveta Rozhdestvenskaya, izvršna direktorica podjetja Prime Capital
Pametno zdravljenje
Za kuliso je bilo tudi veliko podjetij, ki delujejo na področju umetne inteligence, ki so pomagala pri analizi podatkov za farmacevtska podjetja in pri sprejemanju medicinskih odločitev. Vrhunec njihovega ustvarjanja, lahko rečemo, je prav zdaj, zato mnogi niso imeli časa, da bi zbrali dovolj prihodkov za uvrstitev za leto 2018.
"AI podjetja zdaj praktično nimajo prihodkov - to je res," je dejal Aleksander Gusev, član nadzornega sveta Nacionalne baze znanja. - Mislim, da potrebujejo 2-3 leta, da vstopijo v bolj ali manj ponovljeno prodajo. Zdi se mi, da ima smer AI še vedno veliko več možnosti in možnosti "streljanja" kot telemedicine. "
Med tistimi, katerih razvoj je vreden ogleda, so zdravnik Smart Pavel Roitberg in nekdanji operativni direktor Mail.Ru Group Vladimir Nikolsky, tretje mnenje Anna Meshcheryakova, Botkin.Al, Semantic Hub (AI for Pharmaceuticals) in drugi. da bo vsaj del teh podjetij v prihodnjih letih vstopil v naših 20 najboljših.