Predpokladá sa, že reklama je motorom obchodu. Mnohí sa k nej priamo modlia. Ale je to naozaj tak? Ak napríklad aktívne inzerujeme kopaciu tyčinku používanú starými ľuďmi, kúpia ju alebo nie? Skôr by radšej kúpili lopatu alebo minibagr a bez akejkoľvek reklamy, pretože zodpovedajú potrebám.
Čo je najpravdepodobnejšie kúpiť, prvý mobilný telefón veľkosti tehly na svete, ktorý sa aktívne inzeruje, alebo nový smartfón, ktorý nie je inzerovaný? S najväčšou pravdepodobnosťou si kúpia nový smartphone. Reklama teda nie je takým motorom obchodu. Reklama vám samozrejme umožňuje zvýšiť predaj, ale skutočným motorom obchodu nie je to.
Skutočným motorom obchodu sú inovácie a inovácie. Prečo? Pretože nemá zmysel kupovať znova to, čo už je, ale nie je dôvod kupovať niečo novšie, pretože ten novší je zvyčajne dokonalejší, funkčnejší, spôsobuje viac emócií a pocitov. Preto je všetko nové vždy lepšie ako staré.
V dôsledku toho, zatiaľ čo niektorí sa snažia niečo predať prostredníctvom reklamy, iní prichádzajú s novými položkami, ktoré sa predávajú samy. Ďalšou výhodou nových výrobkov je, že sa môžu predávať oveľa nákladnejšie ako tovar, ktorý má takmer každý. Prečo ľudia kupujú produkty alebo služby? Nákup produktu alebo služby môže byť z rôznych dôvodov.
Existujú však aj iné dôvody na kúpu produktu.
Jedným z nich je núdzový stav. V takom prípade je produkt alebo služba zakúpená, pretože je nevyhnutná. Deje sa to napríklad vtedy, keď je prázdna chladnička doma, alebo keď obľúbené džínsy, ktoré sa nosia niekoľko rokov, sa náhle roztrhnú, alebo keď vlasy na hlave sú tak dlhé, že nevidíte oči zdola.
V takýchto prípadoch je motiváciou akvizície odstrániť medzeru. Veľmi často sa to robí neochotne a je to druh pokusu dobehnúť odchádzajúci vlak. Existujú však aj iné dôvody na kúpu produktu alebo služby a jedným z nich je snaha o inováciu. Takáto túžba vzniká iba vtedy, keď skutočne chcete niečo nové.
Takáto túžba nevzniká, keď sa vo vašich obľúbených džínsoch nájde diera, nie keď sa v chladničke nájde zavesená myš, nie keď vás už nepoznajú, pretože pod vlasmi nevidíte tvár. To len hovorí v prospech skutočnosti, že inovácie a inovácie sú motorom obchodu a veľmi silným motorom.
Novinka pôsobí na ľudí ako červená handra na býkovi
Novinka pôsobí na ľudí ako červená handra na býkovi. Z tohto dôvodu funguje ako obchodný motor. Len hovorí - kup mi. Udržať krok s nákupom nových vecí je ťažké, najmä ak sa tento nový produkt vyrába s dušou a prostredníctvom marketingu, čo znamená, že zodpovedá skutočným ľudským potrebám. V tomto novom produkte je to ako kúzlo.
Novinka ovplyvňuje nielen osobu, napríklad, ak vidí nový a veľmi krásny mobilný telefón alebo nové a veľmi krásne auto. Novinka ovplyvňuje aj ostatných, ak sa osoba stala vlastníkom tohto mobilného telefónu alebo automobilu. Ak má niekto niečo nové, stáva sa pre ostatných atraktívnejším.
To nie je prekvapujúce, pretože takáto osoba v jazyku noomarketingu je zdrojom rôznorodosti pre ostatných. Heterogenita je v tomto prípade prítomnosť niečoho, čo ostatní nemajú. Iní to cítia implicitne, ale sú si toho veľmi jasne vedomí a osoba sa stáva stredobodom pozornosti. Toto je mechanizmus pôsobenia inovácií.
Toto je mechanizmus pôsobenia inovácií.
Mechanizmus je založený na skutočnosti, že všetko v našom svete má sklon k homogenite. Podstatou heterogenity je to, že ju iní transformujú na energiu. Každý, kto vás vidí s novým mobilným telefónom alebo s novým autom, automaticky získa podporu energie. Skutočnosť, že od vás dostávajú poplatok za túto energiu a priťahuje vás k vám.
V tomto prípade niektorí míňajú energiu, aby získali rovnaký alebo dokonca najlepší mobilný telefón alebo auto ako vy, zatiaľ čo iní ho minú, aby vám závideli. V každom prípade len veľmi málo ľudí zostáva ľahostajných práve preto, lebo z vás prúdi energia do očí a robí vás atraktívnejšími a atraktívnejšími.